משרד התחבורה מרחיב את החקירה שהוא מנהל נגד שירותי הנסיעות השיתופיות. לאחר שזימן לחקירה את מנכ"ל Uber ישראל בחשד להפעלת שירותי הסעה בשכר בניגוד לחוק (ביחס לשירות Uber Night), מתכוון המשרד לזמן לתשאול גם בכירים בהנהלת Waze. ווייז מציע שירות המחבר בין אנשים המעוניינים לנסוע במסלולים דומים. באמצעות השירות, רשאי כל נהג לאסוף נוסעים ולגבות מהם השתתפות כספית בהוצאות הנסיעה. שירות דומה ניתן בארץ באמצעות אפליקציית Moovit.
החקירה נגד אובר החלה כיוון שמשרד התחבורה סבור כי השירות מפר את תקנה 84 לתקנות התעבורה, לפיה "לא יסיע אדם ולא ירשה לאחר להסיע נוסעים בשכר או בתמורה אחרת". התקנות כאמור אוסרות על נהג פרטי לגבות תשלום על הסעת נוסעים, אך אינן מונעות השתתפות של נוסעים בעלויות הדלק והבלאי של הרכב. בעוד שהשירותים של ווייז ומוביט מחברים בין אנשים שנוסעים בכל מקרה לאותו כיוון, בשירות של אובר מקבל הנהג קריאה ממוקד לצאת ולאסוף נוסע, שלא לצרכי נסיעה משותפת. שלוש החברות הדגישו בעבר כי שירותיהן אינם מאפשרים להרוויח מהפעילות, אלא רק לקבל החזר חלקי על הוצאות הנסיעה. מקור: TheMarker (מאת אורן דורי).