פיצוי של מיליונים לנינטנדו על הפרת זכויותיה בקונסולות משחק

אולי יעניין אותך גם

חברה קנדית שהפיצה אמצעים לעקיפת הגנות טכנולוגיות על זכויות יוצרים בקונוסולות משחקים של נינטנדו תפצה את נינטנדו בסכום של כעשרה מיליון דולר – כך פסק בית משפט פדרלי בקנדה בהחלטה תקדימית בנושא עקיפת אמצעי הגנה טכנולוגיים תחת משטר דיני זכויות יוצרים. הנתבעת הפיצה, בין היתר, אמצעים המסוגלים לדמות כרטיסי משחקים של נינטנדו באופן שעוקף את ההגנות מפני העתקות שנינטנדו שילבה בקונסולות שלה, בהן גם קונסולת Wii הפופולרית. כך יכלו משתמשים לשחק בעותקים פיראטיים של משחקי נינטנדו.

בית המשפט הקנדי גם קבע כי הנתבעת ביצעה הפרה עקיפה של זכויות יוצרים בכך שסיפקה למשתמשים הוראות להורדה מהאינטרנט של מבנה-נתונים מסוים של נינטנדו המוגן בזכויות יוצרים ומשמש גם הוא לעקיפת הגנות טכנולוגיות בקונסולות של נינטנדו. מקור: JDSupra (מאת: קווין סיו).

חקיקה האוסרת על פיתוח או הפצה של אמצעים לעקיפת הגנות על זכויות יוצרים התקבלה במדינות רבות בעולם בעקבות אמנה בינלאומית שנכרתה בנושא זה. הוראות חוק כאלה נקבעו בין היתר בארה"ב, אירופה, אוסטרליה וכמובן קנדה. ישראל, לעומת זאת, נמנעה מלאשרר את האמנה ולא שילבה איסורים בנושא זה בחוק זכות יוצרים. העדר חקיקה בנושא זה הוביל לפסיקת העליון בעניין טלראן, בו נקבע כי מכירת מכשיר המאפשר עקיפה של אמצעי הגנה טכנולוגיים על יצירות מוגנות, אינה מפרה זכויות יוצרים לפי הדין הישראלי ואף אינה תורמת להפרה כזו.