אמזון תחזיר עשרות מיליונים על רכישות באפ-סטור

אולי יעניין אותך גם

אמזון תשיב שמונים ושישה מיליון דולר להורים שילדיהם ביצוע רכישות מתוך אפליקציות המוצעות בחנות המקוונת של החברה – כך הורה בית משפט פדרלי בסיאטל בתביעה שהגישה נציבות הסחר הפדרלית (ה-FTC) נגד אמזון. החלטת בית המשפט על סכום ההחזר באה לאחר שבאפריל השנה פסק בית המשפט בשאלת האחריות של אמזון וקבע שעליה להשיב תשלומים עבור רכישות שביצעו ילדים מתוך אפליקציות המוצעות בחנות המקוונת של החברה. החזר יינתן במהלך שנת 2017 באמצעות מנגנון של פניית הורים. 
 
כזכור, הנציבות הגישה את התביעה בעקבות תלונות רבות של הורים על חיובים לא-מורשים של ילדים באפליקציות כמו “Pet Shop Story” ו-“Ice Age Village”, וגם בשל התהליך הסבוך שאמזון הנהיגה לקבלת החזר כספי. 
 
במהלך המשפט ביקשה הנציבות מבית המשפט לפצות את ההורים בסכום נוסף של 26.5 מיליון דולר על הנזק שנגרם להם. בית המשפט דחה את הבקשה והבהיר כי הנציבות לא הוכיחה כי נגרם נזק נוסף להורים וכי החזר הכספים להורים מטיל אחריות מספקת על אמזון. אמזון מצידה ביקשה להחזיר את הכסף שנגבה מההורים במתכונת של כרטיסי מתנה. השופט סירב גם לבקשה זו, בנימוק שהשבת הכספים בצורה זו תעשיר את חברת הענק ברווחים שמקורם בפעילות הפסולה שלה. 
 
במקרים דומים הנציבות הגיעה להסדרי פשרה עם אפל וגוגל בשווי 32.5 ו-19 מיליון דולר בהתאמה. מקור: רויטרס (מאת: ג'ונתן סטמפל).