מינהל התעופה הפדרלי בארצות-הברית (FAA) פרסם אתמול טיוטה סופית של תקנות חדשות, המשתרעות על כ-600 עמודים, המסדירות את השימוש ברחפנים (Drones) על-ידי מפעילים מסחריים. המצב המשפטי לפני התקנת התקנות קובע כי ישות משפטית למטרת רווח (כולל חברות מסחריות, צלמים, מתווכים, חקלאים ועוד) זקוקה לרישיון טיס על מנת להפעיל רחפנים. לפי התקנות החדשות, הצורך ברישיון טיס רגיל יוחלף בהיתר ייעודי להטסת רחפנים שקבלתו אמנם תהיה כרוכה במבחן ידע אך היא קלה, מהירה וזולה יותר מהוצאת רישיון טיס. מפעיל רחפן יידרש להחזיק בהיתר כזה או לחילופין להיות תחת פיקוחו של מי שמחזיק בהיתר.
לפי דברי ההסבר של ה-FAA, כחלק מתהליך קבלת היתר להטסת רחפן ידריך מינהל התעופה את מבקשי ההיתר גם על היבטי הפרטיות הכרוכים בשימוש ברחפנים ואיסוף מידע וביצוע צילומים באמצעותם. הדרכת הפרטיות תתבסס על המלצות הפרטיות של מינהל הטלקום והמידע הפדרלי בארצות-הברית (National Telecommunications and Information Administration).
לפי דברי ההסבר של ה-FAA, כחלק מתהליך קבלת היתר להטסת רחפן ידריך מינהל התעופה את מבקשי ההיתר גם על היבטי הפרטיות הכרוכים בשימוש ברחפנים ואיסוף מידע וביצוע צילומים באמצעותם. הדרכת הפרטיות תתבסס על המלצות הפרטיות של מינהל הטלקום והמידע הפדרלי בארצות-הברית (National Telecommunications and Information Administration).
ה-FAA מציין כי התקנות החדשות מבטאות איזון בין התמיכה בחדשנות טכנולוגית לבין ההגנה על שלום הציבור ובטיחותו. יחד עם ההקלות המשמעותיות התקנות מגבילות את השימוש המסחרי ברחפנים לשעות היום בלבד, מתחת לרום של 122 מטר ומחייבות כי משקל הרחפן לא יעלה על 25 קילוגרם ומהירותו לא תעלה על 160 קמ"ש. רחפנים הפועלים במרחב אווירי צפוף או מעל שטח מאוכלס בצפיפות יידרשו לפעול בתיאום עם מוקד הבקרה האווירית הרלוונטי.
התקנות החדשות לא משנות את המצב המשפטי הקיים לגבי רחפנים אוטונומיים מתקדמים כדוגמת התוכנית של אמזון המתכננת להשתמש בצי רחפנים אוטונומיים לצורך שילוח חבילות. התקנות החדשות לא מאפשרות שימוש ברחפנים מתקדמים כאלה משום שהן מחייבות את המפעיל לשמור על קשר עין עם הרחפן ולא מאפשרות למפעיל לשלוט ביותר מרחפן אחד בכל זמן נתון. מקור: The Verge (מאת: בן פופר) {תמצית התקנות מצויה כאן}.