אתרים המשתתפים ברשת AdSense ומציגים בשטחיהם פרסומות נדרשים לקבל את הסכמתם המפורשת של הגולשים האירופים שלהם לשימוש בעוגיות לצורך הגשת פרסומות ממוקדות - כך לפי עדכון מדיניות שעליו הודיעה גוגל בימים האחרונים. הרקע לשינוי המדיניות הוא דרישת רשויות הגנת הפרטיות באירופה ובפרט, הסדר הפשרה שאליו הגיעה גוגל עם רשות הגנת הפרטיות באיטליה. המדיניות החדשה נועדה ליישם את ההוראה שנקבעה בדירקטיבה האירופית על פרטיות אלקטרונית (e-Privacy Directive) ונכנסה לתוקף כבר ב-2012.
לפי הודעת גוגל, המדיניות החדשה חלה על כל אתר ברשת AdSense שמקבל תנועת גולשים ממדינות האיחוד האירופי. היות שניתן להניח כי כל אתר הפונה לקהל הרחב עשוי לקבל תנועת גולשים ממדינות האיחוד האירופי, הלכה למעשה המדיניות החדשה של גוגל חלה על כל אתר המשתתף ברשת של AdSense ומציג פרסומות בשטחו, גם אם האתר ומפעילו לא שוכנים בעצמם באירופה. הודעת גוגל גם מפנה למספר כלי הדרכה שנועדו להקל על בעלי אתרים לעמוד בדרישות המדיניות החדשה.
גוגל: על אתרים המציגים פרסומות לקבל הסכמת הגולשים
זמן קריאה:
פחות מדקה