גוגל ותאגיד מותגי היוקרה הצרפתי LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton הודיעו כי הגיעו לפשרה המביאה לסיומו עשור של מאבקים משפטיים סביב האפשרות לרכוש במנוע החיפוש מילות מפתח כשמות המותגים, המקפיצות מודעות ב- Google Adwords. שתי חברות הענק הודיעו כי החליטו לשתף פעולה במאבק נגד פרסום מוצרים מזויפים ברשת.
המאבק בין שתי החברות, שהגיע עד בית המשפט האירופי (ה- ECJ), נסב על טענת בעלי המותגים כי רק בעלי הזכויות בסימני המסחר רשאים להתיר את מכירת הסימנים כמילות חיפוש במנוע החיפוש (פרקטיקה המוכרת בשם Keying - שימוש במילות חיפוש מציג לעיני הגולש לא רק תוצאות אלא גם מודעות הקשורות למלים שבחר) וכי מכירת מילות החיפוש כאמור מעודדת מכירה של מוצרים מזוייפים ברשת. הצדדים לא הוסיפו מידע נוסף ביחס לעקרונות הפשרה.
סגן נשיא LVMH, פייר גודה, מסר כי "ההסכם בין גוגל ל-LVMH סולל את הדרך לשיתוף פעולה רחב יותר למען סביבה דיגיטלית בטוחה ומרתקת יותר. מותגים יהיו מוגנים הן בעולם המקוון והן מחוצה לו". מקור: MarketWatch (מאת רות בנדר).
צרפת: קץ לסכסוך בעניין מכירת מילות חיפוש בגוגל
זמן קריאה:
פחות מדקה