פסק-הדין ניתן בתביעה של הפדרציה הגרמנית של ארגונים להגנת הצרכן (VZBV). התביעה הלינה על 13 סעיפים במדיניות הפרטיות של גוגל ו- 12 בתנאי השימוש שלה. היות שאין כרגע בנמצא תרגום של פסק-הדין לאנגלית, מסתמכת הידיעה ב- PC World המדווחת על פסק-הדין על דברי ה- VZBV -
- דרישת גוגל שמשתמשים יביעו את הסכמתם לתנאי השירות באמצעות תיבת סימון (צ'ק בוקס) אינה תואמת את החוק הגרמני
- הניסוחים המשמשים את גוגל הם רחבים מדי ועליהם להיות מדויקים יותר
- גוגל אומרת שהיא אוספת מידע הנוגע למכשיר-הקצה של המשתמש; עשויה לאסוף ולעבד מידע על מיקומו של המשתמש ועשויה לשלב מידע אישי משירות אחד עם מידע שנאסף בשירות אחר. כל אלה סעיפים במדיניות הפרטיות הגרמנית של החברה שם בעייתיים לדברי ה- VZBV;
- גוגל שומרת על הזכות להוסיף ולאסוף, לנתח ולעבד מידע אישי מבלי שהמשתמשים ידרשו לתת הסכמה מפורשת לכך. אין זה ברור למשתמשים למה בדיוק הם מסכימים אפוא;
- מלבד הפסיקה שיש סעיפים בלתי חוקיים, 12 סעיפים מגבילים את זכויות המשתמשים. VZBV התלוננה בין השאר על זכותה של גוגל למחוק אפליקציות במישרין מהמכשיר הנייד של המשתמש וכן על זכותה של החברה לשנות את התנאים המשפטיים בשירותיה בלי לקבל את הסכמת המשתמשים.