חסרונות טכנולוגיית המעקב באמצעות עוגיות ('קוקיז') מדרבנים את שוק הפרסום ברשת לאמץ טכנולוגיה חלופית המכונה "טביעת אצבע", המאפשרת לזהות משתמשים ולעקוב אחר הרגלי הגלישה שלהם על מנת להגיש להם פרסומות ממוקדות להעדפותיהם. הזיהוי באמצעות "טביעת אצבע" נעשה על-ידי איסוף מגוון נתונים על מאפייני המחשב, כגון רשימת התוספים המותקנים בדפדפן, רזולוציית המסך, אזור הזמן המוגדר במערכת ההפעלה, רשימת הגופנים המותקנים בה ועוד (ראו כאן הדגמה לנתונים הנאספים ממחשבכם וכאן לניתוח טביעת האצבע של הדפדפן שלכם). איסוף נתונים בהיקף כזה מאפשר לייחד ולהבדיל בין מחשב אחד למשנהו.
בניגוד לקוקיז, שחסימתם ומחיקתם על-ידי המשתמש מתסכלת את חברות הפרסום המקוון, השימוש בטביעת אצבע (לעת עתה) לא ניתן לחסימה כה פשוטה. לטביעת אצבע יתרון משמעותי נוסף שאינו קיים בקוקיז: היא ישימה גם על סמארטפונים - יעד רווחי אף יותר עבור שוק הפרסום המקוון. הטכנולגיה, שכבר נמצאת בשימוש במספר חברות המציעות שירותי פרסום באינטרנט, צפויה לעורר דיון נרחב על הפגיעה שהיא גורמת לפרטיות המשתמשים. מפרסמים רבים שואפים אפוא להצניע את השימוש שהם עושים בטכנולוגיה, מחשש לביקורת ציבורית חריפה שתוביל לפיקוח ורגולציה הדוקים יותר על "טביעות אצבע". מקור: פורבס (מאת: אדם טאנר).
הכירו את טכנולוגיית המעקב שתחליף את הקוקיז
זמן קריאה:
פחות מדקה