צרפת: ממשלה חדשה, גישה חדשה לחוק שלוש הפסילות

אולי יעניין אותך גם

הממשלה הנוכחית בצרפת נראית נחושה לצמצם באופן דרסטי את הסנקציות שנקבעו ב"חוק שלוש הפסילות" שנחקק בתקופת הממשלה הקודמת, המאפשר לנתק מהאינטרנט משתמשים שהוזהרו שלוש פעמים לא להפר זכויות יוצרים. כזכור, החוק הצרפתי עבר תהפוכות רבות עוד לפני שנכנס לתוקפו - הוא אושר לראשונה באסיפה הלאומית ואז עוקר מתוכנו על-ידי המועצה החוקתית במדינה, שקבעה כי אין בידי הרשויות הזכות לנתק משתפי קבצים סדרתיים ללא צו שיפוטי מתאים. האסיפה הלאומית אישרה גרסה מתוקנת לחוק, לפיה האדופי (Hadopi), הרשות המנהלית האחראית לאכיפת חוק, לא תוכל להורות על ניתוק משתמשים מהאינטרנט אלא בכפוף להחלטה שיפוטית.

השרה הצרפתית האחראית על מדיניות אינטרנט הכריזה לאחרונה כי אין זה מתקבל על הדעת שאזרחים ינותקו מהאינטרנט כשם שאין זה מתקבל על הדעת לנתקם ממים. מלבד הכרזה זו, דין וחשבון שהוגש לאחרונה לממשלת צרפת המליץ לפרק את הרשות המינהלית האדופי, למסור את סמכויותיה לרגולטור התקשורת הצרפתי ובעיקר - לגנוז את הסנקציה של ניתוק מהרשת ולייסד במקומה סנקציה כספית צנועה של כ-60 אירו, שתוטל על משתמשים אשר לגביהם הגיע דיווח שלישי על הפרת זכויות יוצרים ברשת.

תעשיית המוזיקה בצרפת הביעה תמיכה מסוייגת בהמלצות הדו"ח, ובלבד שהקנס הכספי יהיה גבוה מ-60 אירו. מקור: ניו-יורק טיימס (מאת: אריק פאנר).