חקירה: האם גוגל ניצלה לרעה את מעמדה בשוק הפרסום?
זמן קריאה:
פחות מדקה
נציבות הסחר הפדרלית בארצות-הברית עורכת בדיקה ראשונית במטרה לברר חשד לפיו גוגל ניצלה לרעה את מעמדה בשוק הפרסום המקוון בארה"ב כדי להרחיב את אחיזתה בשוק באמצעות כפייה על חברות המפרסמות דרכה להשתמש במוצרים ושירותים נוספים שלה. ענקית החיפוש, באמצעות החברה-הבת שלה דאבל-קליק, ניצבת במקום הראשון בפידיון בשוק הפרסום המקוון בארה"ב. עם זה, למתחרות של גוגל בשוק הפרסום, בהן פייסבוק, יאהו ומיקרוסופט, נתחי שוק משמעותיים דיים כדי לעורר ספק בשאלה האם גוגל היא בעלת מעמד כה דומיננטי המצדיק חקירה על הפרה לכאורה של דיני ההגבלים העסקיים. גוגל, מצידה, מסרה כי היא לא קיבלה כל הודעה מנציבות הסחר בעניינה של חקירה חדשה. כידוע, אין זו הפעם הראשונה שענקית החיפוש נתונה לחקירת נציבות הסחר הפדרלית בתחום ההגבלים העסקיים - רק בתחילת שנה זו הודיעה הנציבות על סגירת תיק החקירה נגד גוגל בעניין הצגת תוצאות מנוע החיפוש. מקור: פורבס (מאת: רוברט הוף).