כללים חדשים יסדירו פרסום באינטרנט בישראל
זמן קריאה:
פחות מדקה
משרדי הפרסום ואתרי האינטרנט הגדולים בארץ יתחילו בתוך כחודשיים ליישם כללים חדשים לפרסום באינטרנט, בהתאם להמלצות שגיבשה ועדת המידרוג של האינטרנט בישראל. הכללים החדשים קובעים סטנדרטים אחידים לאופן פעולתם ועיצובם של באנרי פרסום באתרים ושל שילוב פרסומות בתכני וידאו המוצעים באתרים. כך למשל, הכללים קובעים כי ניתן יהיה לשלב פרסומות רק בתכני וידאו שאורכם מעל 8 דקות. בנוסף, אוסרים הכללים החדשים כליל על שימוש בחלונות קופצים עיליים לצורך פרסום ("פופ-אפ"). עם זה, חלונות הקופצים מתחת לחלון הגלישה של המשתמש ("פופ-אנדר") מותרים בשימוש, לכל היותר פעם אחת מדי 12 שעות אצל כל גולש. מעניין כי הכללים גם מתייחסים להיקף צריכת המשאבים אצל מחשב המשתמש - כלי הפרסום יוכלו לנצל עד 40% (!) מהם. בכך אימצה ועדת המדרוג את מדיניותו של ה- Interactive Advertising Bureau, ארגון הסדרה-עצמית של שוק הפרסום המקוון בארה"ב ואירופה. מקור: דה-מרקר, מאת מיה אפשטיין.