תביעת רוזטה נגד גוגל שוב על הפרק
זמן קריאה:
פחות מדקה
שנתיים לאחר שנדחתה על הסף, בית המשפט הפדראלי לערעורים (4th Circuit) החזיר לחיים את תביעתה של חברת התוכנה Rosseta Stone Inc נגד ענקית החיפוש. בחודש מאי 2010, דחה ביהמ"ש הפדראלי בוירג'יניה על הסף את התביעה, אחת מני רבות שקראה תיגר על מדיניותה של גוגל להציע למכירה מילות חיפוש המהוות סימני מסחר, כטריגר להצגת קישורים ממומנים או מודעות מלים (Adwords). השופט ג'ראלד לי דחה את תביעת רוזטה, שטענה כי מכירת סימניה המסחריים כמילות חיפוש מטעה צרכנים וגורמת לפגיעה במוניטין. מדובר בפרקטיקה המוכרת בשם Keying: שימוש במילות חיפוש מציג לעיני הגולש לא רק תוצאות אלא גם מודעות הקשורות למלים שבחר. בית המשפט לערעורים הפך את החלטת הערכאה הקודמת ו"החייה" את טענותיה של רוזטה אודות דילול והפרה ישירה של סימניה המסחריים, על-ידי גוגל. השופט וויליאם טרקסלר קבע כי יש אפשרות שייקבע, כעניין של עובדה, כי גוגל התכוונה לגרום להטעיה או כי היא פעלה בידיעה כי מעשיה (מכירת סימני מסחר כטריגר להצגת מודעות) יובילו להטעיה כאמור. רוזטה הציגה תצהירי עדות מטעם 5 צרכנים שכמעט ורכשו תוכנות פיראטיות של רוזטה, בעקבות קישורים ממומנים שהוצגו להם כאשר חיפשו את אתר רוזטה. מקור: רויטרס.