התאחדות חברות התקליטים בארה"ב (ה- RIAA) פירסמה סיכום כלכלי לשנת 2011, ממנו עולה כי השנה הקודמת היתה שנת מפנה ונקודת ציון לתעשיית המוזיקה בעידן האינטרנט: לראשונה, מוזיקה דיגיטאלית הפכה באופן רשמי למובילת השוק, לאחר שמכירות פורמטים דיגיטליים תפסו נתח של 50% מכלל המכירות בשוק המוזיקה בארה"ב. מהדו"ח עולה עוד כי בשנת 2011 צמחו מכירות המוזיקה הדיגיטאלית ביותר מ-9% בהשוואה לשנת 2010 והניבו פידון של 2.6 מיליארד דולר. שיעור צמיחה זה גבר על שיעור הירידה במכירות של מוזיקה במדיה פיזית (כגון תקליטורים).
על-אף שפידיון תעשיית המוזיקה בארה"ב הסתכם ב- 2011 רק במחצית ממה שהיה בשנת השיא 1999, תעשיית המוזיקה הכניסה אשתקד מעט יותר מ-7 מיליארד דולר, עליה מזערית לעומת שנת 2010. לראשונה, מכירות של אלבומים שלמים בפורמט דיגיטאלי חצו את קו ה-100 מיליון אלבומים, והניבו פידיון של 1.1 מיליארד דולר, עליה של 25% בהשוואה ל-2010. פידיון ממנויים לשירותי מוזיקה מקוונים הגיעה לכרבע מיליארד דולר, צמיחה של 13% לעומת שנת 2010. גידול זה מעיד על ביקוש הולך וגובר למודל זה של הפצת מוזיקה ברשת.
נתון מעניין במיוחד נוגע לתקליטים (וויניל). על-אף שאלה מהווים שיעור זניח של מכירות מוזיקה בארה"ב, יותר מ-5 מיליון תקליטים נמכרו בשנת 2011 בארה"ב, עלייה של 34% בהשוואה ל-2010. ההכנסה ממכירות אלה הסתכמה בכ-120 מיליון דולר. מקור: דו"ח RIAA.
ארה"ב: 2011 עשתה טוב לתעשיית המוזיקה
זמן קריאה:
פחות מדקה