הבית הלבן פירסם בימים האחרונים מסמך הצהרת כוונות, המאגד את עקרונות הגנת הפרטיות בעידן המידע, שהנשיא אובמה מבקש לקדם, הן מול ענקיות האינטרנט והן במסגרת חקיקה בקונגרס. הבית הלבן דיווח כי ה- Consumer Privacy Bill of Rights מהווה חלק ממהלך נרחב לשפר את הגנת הפרטיות של משתמשים ברשת, באופן שיאפשר להבטיח שהרשת תמשיך לשמש חממה ליזמות וחידושים טכנולוגיים. העקרונות הטמונים בהצעת הבית הלבן מבוססים על עקרונות דומים המקובלים באירופה ובהם: שקיפות על נוהגי איסוף המידע, נטילת אחריות על-ידי החברות לאיסוף ולשימוש במידע, שליטת המשתמש על המידע שנאסף אודותיו, אבטחת המידע שנאסף, הגבלת היקף המידע שנאסף ועוד.
במעמד פרסום המסמך הגיעו לבית הלבן נציגים מהברית לפרסום דיגיטלי (Digital Advertising Alliance), גוף המאגד ענקיות אינטרנט כגון גוגל, יאהו! ו-AOL ואת ענקית התוכנה מיקרוסופט. הברית הביעה את מחוייבותה להימנע מאיסוף מידע על משתמשים הבוחרים באפשרות של Do Not Track, הקיימת במרבית הדפדפנים. הבית הלבן מסר כי הוא רואה חשיבות גדולה בהצהרה זו, משום שהיא מהווה התחייבות משפטית הניתנת לאכיפה על-ידי נציבות הסחר הפדראלי (ה- FTC). מקור: הבית הלבן.
הבית הלבן יוזם רפורמה להגנת פרטיות ברשת
זמן קריאה:
פחות מדקה