ארצות-הברית: נדחתה תביעה בשל שימוש במילות מפתח
זמן קריאה:
פחות מדקה
שופט פדראלי בארה"ב דחה את תביעתה של קמעונאית עדשות המגע 1-800Contacts, שטענה כי המתחרה Lens.com הפרה את סימניה המסחריים במודעות שהופיעו בתוצאות חיפוש. לפי הנטען, Lens.com גרמה לכך שמודעות פרסומת, המוצגות כקישור ממומן, יופיעו כאשר המשתמשים במנועי חיפוש הקלידו את שמה או סימניה המסחריים של התובעת. מדובר בפרקטיקה המוכרת בשם Keying: שימוש במילות חיפוש מציג לעיני הגולש לא רק תוצאות אלא גם מודעות הקשורות למלים שבחר. התביעה התבררה בבית המשפט הפדראלי במדינת יוטה. בהחלטה, שניתנה בשבוע שעבר, דחה השופט Clark Waddoups את טענת התובעת בדבר הפרת סימניה המסחריים וקבע כי השימוש בסימני המסחר כאמור כטריגר להצגת מודעות ממומנות, אינו גורם להטעיית צרכנים. ביהמ"ש קבע, בין היתר, כי במידה והתובעת הייתה מצליחה למנוע ממתחרותיה מלהופיע בתוצאות חיפוש, שעה שמחפשים את שמה, אזי התוצאה הייתה "הגנה מונופולסיטית אנטי-תחרותית, לה היא אינה זכאית". מקור: Online Media Daily.