ארצות-הברית: גובר השימוש בכלים מקוונים לניטור צרכנים

אולי יעניין אותך גם

האתרים המובילים בארצות-הברית, מתקינים על מחשבי המשתמשים המבקרים בהם יותר ויותר כלים טכנולוגיים חדשים ופולשניים, לניטור מקוון של צרכני האתר. לעיתים, יותר מ-100 כלים כאמור מותקנים בבת אחת. כך עולה מבדיקה שקיים ה- Wall Street Journal. קבצי האיסוף מייצגים את חוד החנית בתחום שהרגולציה בו אינו רבה, אך הוא מהווה את אחד מהמודלים העסקיים החשובים ביותר באינטרנט כיום. זהו תחום המבוסס על איסוף מידע אינטנסיבי אודות משתמשים, על-מנת להשתמש ולמכור את המידע לצורך תחזיות עסקיות בזמן אמת, המבוססות על תחומי העניין והפעילויות של המשתמשים. לצורך הבדיקה, בחן ה- WSJ את 50 האתרים המובילים בארה"ב וזאת על-מנת למדוד את הכמות והיכולות של קבצי המעקב כגון "cookies", "beacons" ואח', המותקנים על מחשבי המשתמשים. 50 האתרים המובילים (שהגלישה בהם כ- 40% של סך ה- page views בארה"ב) התקינו סך של 3,180 קבצי מעקב על מחשב ששימש לצורך הניסוי. רק אתר אחד - wikipedia.org - לא התקין אף לא קובץ אחד. שנים-עשר אתרים, לרבות msn.com, dictionary.com ו- comcast.net, התקינו למעלה מ-100 קבצי מעקב במחשב הניסוי במהלך השימוש בהם. בין היתר, נבדק גם אתר הוול סטריט ג'ורנל עצמו (שאינו בין 50 האתרים המובילים) ונמצא כי הוא התקין 60 אמצעי מעקב, קצת פחות מהממוצע של 64 אמצעי ניטור לכל אתר. מקור: WSJ.