בית המשפט הפדראלי לערעורים בניו-יורק (2nd Circuit) פסק לזכות ענקית המכירות הפומביות eBay, במסגרת הסכסוך המתמשך מול מותג התכשיטים והיוקרה טיפאני'ס. מוקד הדיון עסק בשאלה האם על האתר לשאת באחריות לפיקוח על מכירתם של מוצרים מזוייפים בין עמודי האתר. "החלטה מהווה ניצחון מכריע לצרכנים מקוונים, המעוניינים במחירים הטובים ביותר עבור מוצרים מקוריים ומדגישה את מחויבותה של eBay לקשר בין קונים ומוכרים באמצעות יסודות של אמון, ערך ובחירה" - כך מסר יועצה המשפטי הבכיר של ענקית המכירות הפומביות. Tiffany & Co תבעה את eBay בשנת 2004, לאחר שחקירה שביצעה העלתה כי 73% מהמכירות המדגמיות שביצעה באתר היו של זיופים ממוצריה. בשנת 2008, קבעה ערכאה פדראלית נמוכה יותר כי חוק סימני המסחר הפדראלי אינו מחייב את eBay לפקח על המכירות באתר בכדי לזהות פריטים מזוייפים. טיפאני'ס ערערה על ההחלטה, אך ביהמ"ש לערעורים, סבר, כאמור, בדומה לערכאה דלמטה. מקור: Cnet news.
למרות הפסיקה האחרונה, באירופה לא רווה eBay הרבה נחת. כזכור, לפני כחודשיים הפסיד האתר בתביעה שהגיש נגדו מותג היוקרה הצרפתי LVMH (ר"ת Louis Vuitton Moet Hennessy). בית המשפט המחוזי בפאריס פסק אז כי eBay אחראי לפגיעה בסימניו המסחריים של המותג, בשם התאגיד ובשם המתחם שלו. התביעה הוגשה בטענה כי האתר עושה שימוש במילות מפתח (Adwords) המדללות את המותג היוקרתי. ביהמ"ש הורה לאתר המכירות לשלם פיצוי בסך 200,000 אירו וכן הוצאות משפט בסך 30,000 אירו. בנוסף, נקבע כי האתר ישלם פיצוי בסך 1,000 אירו עבור כל הפרה עתידית. בחודש דצמבר 2009 הטיל בית משפט בפאריס קנס בסך 1.7 מיליון אירו על האתר, בגין הפרת הוראותיו של צו מניעה משנת 2008. צו המניעה קבע כי על האתר למנוע ממשתמשים שמקורם בצרפת לקנות או למכור בשמים ומוצרי קוסמטיקה של לואי ויטון.
ארצות-הברית: ניצחון לאי-ביי בתביעת טיפאנ'יס
זמן קריאה:
דקה אחת