ישראל: ייצוגית של 100 מליון שקל נגד Google AdWords
זמן קריאה:
פחות מדקה
לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגשה השבוע תביעה ובקשה לאשרה כייצוגית נגד גוגל בגובה של למעלה מ-100 מיליון שקלים. לטענת התביעה, ענקית החיפוש גבתה תשלום ממפרסמים שעשו שימוש במערכת Google AdWords בעבור הקלקות שווא. Google Adwords מאפשרת ליחידים ולחברות להציג מודעות מלים בשולי העמוד כשנעשה חיפוש אחר מונח מסוים. חיוב המפרסמים באמצעות השיטה מתבצע על פי מספר ההקלקות על הקישור לאתר המפרסם. התובע, מר יוני כהנא, טען כי "קליק" הוגדר בפניו כאשר המשתמש מקליק על מודעת הקישור ועובר דרכה לאתר המפרסם. בבדיקה שערך, בין היתר גם ב- Google Analytics, מצא כי מספר הכניסות לאתר שלו היה נמוך משמעותית ממספר ההקלקות שבגינו חויב לשלם ל-Google AdWords. ההסבר של גוגל לתופעה התמוהה היה שכאשר משתמש מסוים מקליק מספר פעמים על הקישור לאתר המפרסם במשך 30 דקות מבלי לסגור את הדפדפן, Google AdWords תסכום את מספר ההקלקות, בעוד ש- Google Analytics תראה בכך ככניסה אחת בלבד. כהנא טען בתביעתו כי על גוגל היה ליידע אותו כי מספר הקלקות של אותו משתמש ייחשבו ככניסה אחת בלבד. לדבריו, במחדלה זה, גוגל יצרה מצג מטעה כלפי לקוחותיה. תגובתה של גוגל תימסר בתשובתה לבית המשפט. מקור: כלכליסט.