ארצות-הברית: גוגל השלימה את רכישת דאבל קליק
זמן קריאה:
פחות מדקה
גוגל הודיעה אמש כי השלימה סוף סוף את עסקת הרכישה של חברת הבאנרים הידועה דאבל קליק תמורת 3.1 מיליארד דולארים. זאת מייד לאחר שרשויות ההגבלים העסקיים באירופה אישרו סופית את העסקה וקבעו שהשתלטות גוגל על דאבל קליק אינה מהווה פגיעה בתחרות. זאת לאחר התלאות שעברה בשנה האחרונה כשנציבות הסחר הפדראלית בארצות-הברית (ה-FTC) בחנה את העסקה במשך כ-8 חודשים עד שאישרה אותה בדצמבר האחרון, ואז סגירת העסקה עוכבה שוב בשל ההחלטה על בחינה נוספת בידי רשויות ההגבלים באירופה. גוגל סוף סוף העמיקה את אחיזתה בעולם הפרסום המקוון. גוגל, בעזרת דאבל קליק, הפכה את הפרסום המקוון לעסק רווחי ביותר יותר ממתחרותיה מייקרוסופט ויאהו!. דאבל קליק מאתרת ומציבה בדפי רשת מודעות שעשויות לשמש את הגולשים ובכך היא מייצרת הכנסה למו"לים קטנים ולדפי רשת פחות נצפים. רשויות ההגבלים באירופה שאישרו סופית את העסקה לא מצאו שום הוכחה לכך שגוגל ודאבל קליק יוכלו לדחוק לשוליים את מתחריהם, היות ומייקרוסופט, יאהו! ו-AOL סיפקו אלטרנטיבות אמינות להצבת מודעות באתרים. אנשי הרשויות טענו כי החלטתם התבססה על בחינת ההיבטים הכלכליים של העסקה בלבד. מקור: SiliconValley.com.