ארצות-הברית: יאהו! המובילה באיסוף מידע אודות גולשים
זמן קריאה:
פחות מדקה
מחקר חדש של חברת ComScore עבור הניו-יורק טיימס חושף כי חברות האינטרנט הגדולות אוספות מידע אודות הגולשים בהיקפים גדולים יותר מאי-פעם. על-פי המחקר, חברות האינטרנט הגדולות בהן יאהו!, AOL, מייקרוסופט, MySpace וגוגל, אוספות מאות פרטי מידע אודות גולשיהן מידי חודש. מידע זה מסייע לחברות להציע לגולשיהן תכנים ופרסומות המותאמים להעדופותיהם האישיות. החברות מגדילות את מאגר המידע שברשותן על ידי רכישת רשתות פרסום בהן אלפי אתרים שבהם ניתן לעקוב אחר פעילות הגולש ולהציג לו פרסומות המותאמות להעדפותיו האישיות. המחקר בדק את יכולת החברות לאסוף מידע באמצעות חיפושים, באנרים, וידאו ודפים הנצפים ברשת. פרטי המידע הנאספים כוללים כל פעולה של הגולשים הנקלטת בשרתי החברה, לרבות מילוי טפסים, ביצוע חיפושים ורכישות, אך למעט הקלקה על באנרים. יאהו! היא המובילה באיסוף המידע אודות הגולשים עם 811 פרטי מידע על כל גולש. מה שמסביר, על פי המחקר, את התעניינות מייקרוסופט ברכישתה של יאהו!. אין ספק ששיתוף פעולה עם יאהו! עשוי לתרום משמעותית לכל חברה בתחום הפרסום המקוון. מקור: Ynet.