תוך שהיא מסתמכת על פסק-הדין בענין "מתאים לי" [ה.פ. 506/06 מתאים לי רשת אופנה למידות גדולות בע"מ ואח' נ' קרייזי ליין בע"מ ואח'], בקשה גוגל ישראל גם לסלק את התביעה מחמת היעדר עילת תביעה, הואיל וכבר נקבע, לטענתה, כי אין בשיטת הפרסום שלה משום הפרת סימן מסחר. השופט כספי קבע כי גם אם המקרים אכן דומים, הרי שלתובע עומדת לכאורה תביעה לפחות בעילה של עשיית עושר ולא במשפט, בגין השימוש הישיר או העקיף שעושות המבקשות בשמו ובמוניטין שלו {א 48511/07 ד"ר דב קליין נ' פרופורציה פי.אם.סי בע"מ ואח'}.
ישראל: פלסטיקאי הגיש תביעת Keying נגד גוגל
זמן קריאה:
דקה אחת
האתר גלובס מדווח כי ד"ר דב קליין, מנתח פלסטי בכיר, הגיש תביעה על-סך 300,000 ש"ח כנגד מכון "פרופורציה" וחברת גוגל, בטענו כי נעשה שימוש בשמו במסגרת מילות חיפוש במנוע של חברת גוגל, על-מנת לפרסם את המכון המתחרה (הפרקטיקה מוכרת בשם Keying: שימוש במילות חיפוש מסוימות מציג לעיני הגולש לא רק תוצאות אלא גם מודעות הקשורות למלים שבחר). בתביעה, שהוגשה לבית המשפט השלום בת"א, טוען קליין כי הקלדת שמו במנוע החיפוש מעלה קישורים ממומנים לאתר המתחרים בו. ביום 13.12.2007 דחה השופט צבי כספי את בקשת גוגל למחיקת התביעה על הסף. בבקשתה, טענה גוגל ישראל כי היא אינה הנתבעת הנכונה, אלא חברת Google Inc האמריקאית. השופט כספי לא קיבל את הטענה וקבע כי "ממילא יש יותר מידי מינים של Google שמתגלגלים בענין זה".