ארצות-הברית: אושרה עיסקת גוגל - דאבל קליק
זמן קריאה:
פחות מדקה
לאחר שמונה חודשי חקירה שביצעה נציבות הסחר הפדראלית בארצות-הברית (ה-FTC), אישרה הנציבות ברוב של 4 מול 1 את עסקת המכירה של חברת הפרסום המקוון דאבל קליק לגוגל, תמורת 3.1 מיליארד דולר במזומן. דעת הרוב סברה כי לא סביר שרכישת דאבל קליק על ידי גוגל תפגע באופן ממשי בתחרות. אולם בכך לא תמה הפרשה. עסקת המיזוג כעת עוברת בחינה קפדנית בידי רשויות ההגבלים העסקיים באירופה, שעשויה להימשך כארבעה חודשים. כמו-כן, ה-FTC בהחלטתה, הציעה מספר עקרונות ליישום ברגולציה עצמית במיזוג, בנוגע לכללי ההתנהגות בפרסום באינטרנט. זאת על מנת למזער את הפגיעה בפרטיות, היות ופרסום זה כרוך במעקב אחר פעולות הצרכן באינטרנט, לרבות חיפושים וביקור באתרים שונים, כדי לאתר פרסומות המתאימות להעדפותיו האישיות של הצרכן. גוגל מצידה, מקווה שרשויות ההגבלים באירופה יגיעו למסקנה הדומה לזו של ה-FTC ויקבעו כי העסקה אינה פוגעת בתחרות. על הרשויות באירופה להגיש את החלטתם בנושא עד ליום 2 באפריל 2008. נמשיך ונעדכן. מקור: USA Today.