גוגל: פשרה מוצלחת בתביעת Keying
זמן קריאה:
פחות מדקה
ענקית החיפוש הגיעה לפשרה בתביעה שהגישה נגדה חברת American Blind & Wallpaper Factory, בגין שימוש בסימני המסחר שלה לצורך הצגת מודעות פרסומת ממומנות במנוע החיפוש. הפרקטיקה מוכרת בשם Keying: שימוש במילות חיפוש מסוימות מציג לעיני הגולש לא רק תוצאות אלא גם מודעות פרסומת הקשורות למלים שבחר. התביעה הוגשה לפני כ-4 שנים, בטענה כי גוגל מכרה מילות חיפוש למתחרותיה של התובעת, תוך הפרת סימני המסחר שלה. אלא שטיעוני התובעת נחלשו באופן ניכר בחודש אפריל השנה, לאחר ששופט בית המשפט הפדראלי בסן-חוזה קבע בפס"ד חלקי כי סימני המסחר של התובעת, "American Blind" ו-"American Blinds", הם מונחים תיאוריים שאינם ניתנים לאכיפה. עם זאת, התיר ביהמ"ש לתביעה להמשיך ולטעון בהתייחס לשלושה סימני מסחר נוספים של התובעת. ביהמ"ש ציין כי יש אינטרס ציבורי משמעותי באשר לקביעה האם תוכניות הפרסום של גוגל מהוות הפרה של חוק סימני המסחר בארה"ב. מומחים משפטיים מציינים כי הפשרה מהווה ניצחון גדול לגוגל, הואיל והתובעת משכה את כל טענותיה, כל צד ישא בהוצאותיו המשפטיות וגוגל תמשיך לנהוג כפי שנהגה עד כה באשר למכירת מודעות פרסומת וקישורים ממומנים. מקור: Mercury News.