בתביעה נטען שהנתבעות יצרו העלאה מלאכותית של מחירי הזכייה במכרזים על ידי הפעלת משתתפים פיקטיביים, המגישים הצעות פיקטיביות במכירות הפומביות. באופן זה, נטען, משתתפים אמיתיים שזכו, נאלצו לשלם מחיר גבוה יותר מזה שהיו אמורים לשלם, אלמלא התערבות המשתתפים הפיקטיביים. במקביל, הגישו התובעים בקשה לצו מניעה זמני, שיאסור על האתרים לשנות, למחוק ולעשות דיספוזיציה בנתוני המכירות הפומביות השמורים אצלם כדי שניתן יהיה לגלות את היקף התרמית והנזק. טרם הוגשו כתבי הגנה. מקור: גלובס.
בקשה לתביעה ייצוגית נגד אתרי המכירות הפומביות הגדולים
זמן קריאה:
פחות מדקה
בקשה לתביעה ייצוגית בשווי עשרות מיליוני שקלים הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב נגד אתרי המכירות הפומביות הגדולים באינטרנט. הטענה - האתרים הונו את המשתתפים במכירות בכך שהוסיפו משתתפים פיקטיביים למכרזים כדי להעלות את מחירי הזכייה. הנתבעות הן החברות המפעילות את האתרים אולסייל, נענע שופס, 1000P, וואלה שופס וגט-איט.