ארצות-הברית: החלטה נוספת בענין Keying
זמן קריאה:
פחות מדקה
בית המשפט הפדראלי בניו-יורק קבע כי שימוש בסימן מסחר במסגרת מודעת פרסום, שהופיעה בעקבות שימוש באותו סימן כמונח חיפוש, עשוי להפר את זכותו של בעל הסימן. התביעה הוגשה על-ידי ג'ון האמזיק, המחזיק בסימן "The Dating Ring", כנגד חברת התכשיטים Zales. האמזיק טען כי חברת התכשיטים הפרה את זכויותיו כאשר רכשה את מילות החיפוש "Dating Ring", כטריגר להצגת מודעות במנועי החיפוש גוגל, יאהו! ואח'. בית המשפט קבע כי הפרת סימן המסחר עשויה להתרחש שעה שסימן המסחר מופיע בתוך המודעה הממומנת, באופן הבא: "Dating Ring - Zales". ההחלטה מזכירה את החלטת בית המשפט פדראלי בווירג'יניה, שהכריע כנגד גוגל בתביעה שהגישה נגדו חברת הביטוח Geico. החברה תבעה את גוגל לאחר שסימני המסחר הרשומים שלה שימשו כטריגר להצגת מודעות-מילים במנוע החיפוש (תופעה הידועה כ-Keying). נקבע שסימני המסחר של Geico מופרים כאשר הם מופיעים בטקסט ובכותרת של מודעות המלים, אבל לא כאשר הם משמשים להצגת מודעות שאינן כוללות אותם. מקור: CNET News.com.