ייתכן כי בעתיד הלא רחוק שחקנים בעולמות וירטואלים כמו Second Life ייאלצו לשלם מס הכנסה על הכנסותיהם הלא-ממשיות גם אם לא ימירו אותן למזומן בעולם האמיתי. אותן הכנסות יכולות לנבוע ממקורות שונים בעולם המדומיין, כגון סחר בנדל"ן או אספקת שירותים, בדיוק כמו במציאות הלא וירטואלית. לדברי דן מילר, כלכלן בכיר המייעץ לוועדה לענייני כלכלה של הקונגרס, שיעור הצמיחה של הנכסים הוירטואלים העומד על 10-15 אחוז לחודש, והשאלה אינה האם הרווחים הללו ימוסו אלא מתי? מילר השתתף בסימפוסיון הרביעי של Terra Nova המקבץ לניו-יורק מדי שנה משפטנים ועורכי דין לדון בסוגיות חוקיות וסוצי-אקונומיות של עולמות וירטואליים.
לא מדובר בקוריוז בלבד, ישנם שחקנים שצליחו לצבור נכסים וירטואליים בשווי של למעלה ממיליון דולר. בין השאלות שעלו בדיון היה אופי המיסוי, האם יש למסות נכסי נדל"ן וירטואליים כמו נכסי נדל"ן בעולם האמיתי ועוד. דו"ח של הועדה לענייני כלכלה, שמילר מייעץ לה כאמור, אמור להתפרסם בתחילת השנה בניסיון לתת מענה ממשי לשאלות הללו. מקור: CNET News.com
ארצות-הברית: מיסוי על הכנסות וירטואליות - בלתי נמנע
זמן קריאה:
פחות מדקה