הזוג המוזר: מייקרוסופט ונובל בעסקת לינוקס

שתי החברות - יריבות מרות עוד מימי מערכת ההפעלה לרשתות של נובל, ש-Windows NT מחצה - חתמו על עסקה בת שני ראשים: פעם אחת, החברות תפתחנה טכנולוגיות שיאפשרו ל'חלונות', מערכת ההפעלה הקניינית של MS, לעבוד עם Novel Suse Linux, גירסת נובל למערכת ההפעלה החופשית לינוקס; פעם שניה כוללת העסקה רשיונות הדדיים לפטנטים של שתי החברות. רשיונות אלה יקנו למשתמשים העסקיים בסוסה לינוקס בטחון שהם לא מפרים פטנטים של רדמונד. יותר מזה, MS הודיעה שלא תאכוף את הפטנטים שלה על משתמשים פרטיים שאינם פועלים למטרות רווח.

נובל ו-MS ייסדו במסגרת העיסקה מרכז מחקר משותף שיתמקד בשלושה תחומים: וירטואליזציה, שירותי Web וניהול שרתים ותאימות בין אופיס של מייקרוסופט לחבילת התוכנות המשרדיות openoffice.org.  בנוסף, מייקרוסופט תמליץ רשמית על גירסת הלינוקס לשרתים של נובל לאותם לקוחות שירצו להריץ 'חלונות' ולינוקס ביחד. וגר זאב עם כבש ונמר עם גדי ירבץ.

מייקרוסופט ונובל כבר חתמו על עסקה לפני למעלה משנתיים, אלא שאז היתה זו פשרה עתירת מיליונים בתביעה הגבלים שהגישה נובל נגד רדמונד. גם בעסקה הנוכחית יעברו כספים בין החברות וכבר מדובר במקדמה של MS לנובל. יחד עם זה, תביעת ההגבלים של נובל נגד מייקרוסופט בנושא מעבד התמלים וורד פרפקט, תישאר כנראה על כנה גם במסגרת העיסקה הנוכחית.

מקור: CNET News.com.