אתיקה באופטימיזציה של מנועי חיפוש

גוגל פרסמה קווים מנחים לאתרים המשתמשים בשירותים של חברות ל-Search Engine optimizations, אופטימיזציה של מנועי חיפוש (האומנות החמקמקה של העלאת האתר שלך בראש רשימת תוצאות החיפוש). ההנחיות מזהירות שהאחריות להתנהגות לא אתית של ספקי השירותים נופלת על ראשם של האתרים המעסיקים אותם וטקטיקות לא אתיות עלולות לגרום לסילוק האתר ממנוע החיפוש, חד וחלק.

בין האזהרות של גוגל – הימנע מספקי SEO שמפרסמים את שירותיהם באמצעות ספאם, שאינם מסבירים את שירותיהם או שדורשים מהלקוחות לקשר לאתרי האינטרנט שלהם עצמם, שמבטיחים תוצאות גבוהות או יחסים מיוחדים עם מנועי חיפוש. השווה הרבה ספקים לפני שתאה שוכר אחד מהם, חתום על הסכמים בכתב, דרוש החזר מלא של ההוצאות אם הדומיין שלך סולק מהאינדקס של מנוע החיפוש ( רק החזר הוצאות?!) ועמוד על כל שהספק יציית לקווים המנחים של מנוע החיפוש.

בין ההתנהגויות האסורות – יצירת shadow domains שכל מטרתם לכוון משתמשים לאתר האינטרנט שלך. גוגל ממליץ בין השאר להימנע מספקי SEO שמשלבים באתר שלך במשפטים ארוכים ומעורפלים רק כדי לכלול בהם הרבה מילות מפתח, או שדומיינים שלהם סולקו מגוגל או אינם מופיעים בו כלל.