קואליציה למאבק בהונאות קליקים מאגדת יריבים מרים
זמן קריאה:
פחות מדקה
שלושה מענקי החיפוש/פרסום באינטרנט - מייקרוסופט, גוגל ויאהו! - אשר בימים כתיקונם הם יריבים מרים (ס. באלמר: "I'm going to fucking kill Google"), חברו ביחד כדי להילחם בהונאות הקליקים. החשש - הונאות קליקים מטילות ספק במהימנות ה-WEB כמדיית פירסום ולפיכך הן חותרות תחת הביזנס שלהן. ביחד שולטות החברות ב- 86% משוק מנועי החיפוש בארצות-הברית, אבל גם חברות קטנות יותר (Ask.com ו- LookSmart) הצטרפו ליוזמה ביחד עם ה-Interactive Advertising Bureau. הונאות קליקים משכו תשומת לב יתרה מתובעים ייצוגיים שטענו לאחרונה כי הן הסבו הפסדים בסך של כמיליארד דולר למפרסמים. גוגל סיימה בשבוע שעבר אחת מהתביעות הללו בפשרה כואבת (תלוי למי, לא לתובעים... 90 מיליון דולר הם קיבלו). אחת מהבעיות שפגעו במאבק בפרודים היתה הקושי להגדיר במדויק מהן הונאות קליקים. מדובר באוסף של פרקטיקות לא כשרות (כמו, לדוגמה, להקליק על מודעות היריבים שלך כדי לגרום להם לשלם לשווא למנועי החיפוש). הוקאליציה החדשה תחתור להגדיר במדויק מה ייחשב להונאות כאלה. מקור: Northwest Florida Daily News.