לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה ביום א' (9.4.2006) תביעה נגד חברת האופנה קרייזי ליין וחברת גוגל ישראל. חברת האופנה מתאים לי טענה כי השתיים מפרות באופן שיטתי ומתוכנן את סימניה המסחריים הרשומים, "ml" ו"מתאים לי". זאת מאחר שהקלדת שם המותג כשאילתא לחיפוש מציגה בפני הגולש רשימת מודעות מקוונות, Adwords, שבראשה מופיע אתר האינטרנט של קרייזי ליין. כך לטענת התביעה משובשות בצורה בלתי הוגנת תוצאות החיפוש של הצרכן המעוניין להגיע לאתר של מתאים לי. דה-מרקר מדווח שלטענת התביעה קרייזי ליין העבירה לגוגל תשלום מיוחד כדי להיות בראש הרשימה (שיטת פרסום המכונה לדבריה "קישור ממומן"), בעוד שגוגל מצדה התעלמה ביודעין מהעובדה שקרייזי ליין ציינה את סימני המסחר הרשומים של מתאים לי כמילות המפתח שלה. הוא גם מדווח שהתביעה היא "תקדימית" ובאופן לא תקדימי בעתונות העברית שוכח שכבר הוגשה תביעה כזו בישראל, לפני חצי שנה.
'מתאים לי' תובעת - 'חיפוש אחריי בגוגל מוביל למתחרים'
זמן קריאה:
פחות מדקה