בית משפט צרפתי לערעורים נתן תוקף להחלטה של ערכאה נמוכה יותר בנוגע למדיניות הפרסום במנוע החיפוש Google. ביהמ"ש בוורסאי, מערבית לפאריס, קבע כי על מנוע החיפוש לשלם פיצויים בסך 75,000 אירו לשתי סוכנוית תיירות צרפתיות בגין הפרת סימני המסחר של החברות הללו. כפי שדווח בעבר במדור זה, מדובר בפרקטיקה המוכרת בשם Keying: שימוש במילות חיפוש מסוימות המציגות לעיני הגולש לא רק תוצאות אלא גם מודעות הקשורות למלים שבחר. במקרה דנן, בפני המשתמשים שחיפשו את החברות לעיל הוצגו מודעות פרסומת של חברות מתחרות בתחום התיירות, פרקטיקה המהווה הפרת סימני מסחר של שתי החברות, כך לדברי בית המשפט. מקור: Yahoo.
צרפת: מפלה נוספת ל-Google בגין שימוש בסימני מסחר להצגת מודעות
זמן קריאה:
פחות מדקה