"אנחנו לא מרושעים" - מודל חדש למוסיקה מקוונת
זמן קריאה:
פחות מדקה
MagnaTune (מוטו: "אנחנו לא מרושעים"), מציעה מודל צריכה חדש למוסיקה מקוונת שהוא תערובת של Shareware, קוד פתוח ואקטיביזם חברתי (לא, זה לא אני: ככה אומר Wired). לחברה 50 אמנים. כל מי שרוצה להתנסות בשירים שלהם יכול להאזין להם במקוון ואף להוריד אותם, למקסס אותם, לדגום אותם, להחליף אותם ומה עוד - ובלבד שהשימוש לא מסחרי. ואם הוא רוצה אותם דרך קבע - שיקנה. וכשהוא קונה, חצי מהכסף הולך לאמן ("בתעשיית התקליטים המסורתית כולם התעשרו - החברות, עורכי הדין, רואי החשבון - רק לא האמן"). היסוד המשפטי - רשיון "חלק מהזכויות שמורות" של CreativeCommons. המחיר לאלבום נע בין $5 - $18 (לפי רצון הלקוח! המחיר הממוצע המשולם בפועל = $9.28), המחיר לשיר נקבע לפי שימושיו ($5 לווידאו של החתונה שלך; $2,600 לפס הקול של סרט בינלואמי עתיר מיליונים). ההכנסה החודשית כרגע - $20,000. לקרוא ולשמור.