גט טקסי רשאית לנתק נהג מונית מהאפליקציה עד להשלמת הבירור בעניינו (פסק-דין, תביעות קטנות ת"א, השופט גיא פורר, 2.9.2024):
העובדות: התובע שכר מונית לצורך הסעת נוסעים, באמצעות יישומון שמפעילה הנתבעת, המאפשר הזמנת מוניות. לטענתו, לאחר מספר שנים בהם השתמש ביישומון לשביעות רצון הנוסעים, הנתבעת הודיעה לו על ניתוק מהיישומון בשל תלונת לקוח על אלימות שנטען כי הופעלה כלפיו על-ידי התובע. התובע טען כי היה מנותק מהיישומון 12 ימים בהם לא התאפשר לו לעבוד. הנתבעת טענה כי בשים לב לתלונה שקיבלה ובהתאם לנהליה, נחסם חשבון התובע ביישומון עד לבירור המקרה, בהתאם להוראות הסכם ההתקשרות בין הצדדים.
נפסק: בעשור האחרון שינה עולם המוניות את פניו. כיום רבים מהנוסעים בוחרים להזמין מונית באמצעות שימוש ביישומונים יעודיים. ליישומון שמפעילה הנתבעת השפעה רבה על אפשרויות העבודה של נהגי המוניות שהתקשרו עימה, ומטה לחמם תלוי במידה רבה בנתבעת וביישומון שהיא מפעילה. השפעה זו כרוכה מטבעה גם באחריות המוטלת על הנתבעת לאפשר לנהגים לעשות שימוש שוטף ביישומון, אלא אם מתקיימים חריגים המאפשרים לנתבעת על-פי הסכם ההתקשרות שבין הצדדים להפסיק את השימוש ביישומון ולמשך הזמן במהלכו ההפסקה נדרשת. ניתוק התובע מהיישומון נבע מדיווח של נוסע על תקיפתו בידי התובע. מדובר בטענות חמורות וחריגות שהנתבעת צריכה ואף מחויבת בבדיקתן. עד להשלמת הבדיקה הנתבעת רשאית להשעות את אפשרות הנהג לעשות שימוש ביישומון עד לגמר הבירור. זכות הנתבעת מעוגנת גם בהסכם ההתקשרות. על הנתבעת למצות את הליך הבדיקה בהקדם האפשרי ואל לה להשתהות בכך. ספק אם טענת הנתבעת בדבר אפשרות התובע לבצע נסיעות, גם בעקבות הניתוק, נכונות גם בחיי המעשה, בשים לב לדומיננטיות הרבה של הנתבעת בשוק. הליך הבדיקה ארך כ- 12 ימים. מדובר בתקופה שאינה קצרה. יחד עם זאת, ובשים לב לכך שבמהלך התקופה האמורה חלו חגים, לא מדובר בפרק זמן החורג מהסביר. התביעה נדחתה. התובע אינו זכאי לפיצוי.