ת"ק 23381-06-23 קרוכמל ואח' נ' בוקינג.קום ישראל הזמנות למלונות אונליין בע"מ ואח'

אולי יעניין אותך גם

בוקינג עומדת בקשר עם מקומות האירוח ויכולה לחייב אותם למסור מידע מהימן (פסק-דין, תביעות קטנות חיפה, הרשם בנימין בן סימון, 23.8.2024):

העובדות: התובעים הזמינו יחידות אירוח באיטליה דרך אתר הנתבעת, תמורת 1,885 ש"ח. לטענתם באתר הנתבעת 2 (Booking.com) הוצגו פרטים רבים שלא סופקו, לכן נאלצו לעזוב את המקום ולשכור חדרי מלון סמוך. הנתבעת 1 טענה כי איננה הבעלים או מפעילת האתר וכי אין לה כל מעורבות בהזמנה. הנתבעת 2 טענה כי אין לה מידע באשר לאירועים שהתרחשו בפועל, היא איננה מפעילה את מקום האירוח ואיננה יודעת אילו חדרים סופקו לתובעים ואילו אביזרים היו בהם. הנתבעת 2 טענה כי היא סוכנות נסיעות המספקת שירותי תיווך.

נפסק: התביעה התקבלה בחלקה. סוכנות נסיעות מחויבת למסור מידע מהימן ולא מטעה באתרה. לעיתים קרובות זהו המידע היחיד שיש בפני הצרכן. סוכנות הנסיעות (בוקינג) עומדת בקשר עם בעלי מקומות הנופש והיא יכולה לחייב אותם למסור מידע מהימן ויכולה לנקוט בסנקציות כלפיהם כאשר אינם מוסרים מידע כזה. כל אימת שאדם רוכש חדר באתר נופש או במלון עקב מידע מוטעה שנמסר באתר אינטרנט, האחריות רובה ככולה רובצת על מפיץ המידע המטעה. יש לקבל את עדות התובעים כי האמור בהזמנה לא תאם למצג שהוצג באתר. דרישת התובעים לפיה הפיצוי צריך לעמוד על סך ההזמנה וכן עבור חדרי המלון שהוזמנו אינה סבירה, שכן מהות הפיצוי היא השבת המצב לקדמותו ואין מטרתה להעשיר את הניזוק. הנתבעת 2 תשלם לתובעים 1,885 ש"ח והוצאות בסך 1,000 ש"ח. התביעה נגד הנתבעת 1 נדחתה.