הסדר פשרה בייצוגית ספאם נגד מסעדה (פסק-דין, שלום ת"א, השופט עדי הדר):
העובדות: בקשה לאישור הסדר פשרה בתובענה ייצוגית. התובע הגיש בקשה לאישור תובענה כייצוגית בשל הפרה נטענת של סעיף 30א לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982. בבקשתו התובע טען כי הנתבעות, המפעילות מסעדה, שלחו לו מסרונים פרסומיים ללא הסכמתו וללא אפשרות הסרה כדין. הנתבעות טענו כי התובע הוא תובע סדרתי המנסה להתעשר על חשבונן וכי הן לא אלה ששלחו את ההודעות, אלא צדדים שלישיים שקיימו אירוע בחצריהן. ביום 21.6.2023 אישר בית המשפט את ניהול התובענה כייצוגית. במסגרת הסדר הפשרה הצדדים הסכימו שהנתבעת 1 תממן רכישה של פחיות משקה קל, בהיקף של כ-300,000 ש"ח, שיועברו לתושבי עוטף עזה, מפוני הצפון וכוחות הביטחון, וכי הגמול לתובע יהיה בסך של 30,000 ש"ח ושכ"ט בא-כוחו יהיה 50,000 ש"ח.
נפסק: עד למועד מתן פסה"ד לא הוגשה בקשה לצאת מהקבוצה או התנגדות להסדר. ביהמ"ש אישר את הסדר הפשרה. ההסדר, בנסיבות העניין, ראוי, הוגן וסביר וסיום ההליך בהסדר פשרה היא הדרך היעילה וההוגנת להכרעה במחלוקת. ההסדר שגובש נותן מענה לנושא התובענה הייצוגית. סכום הגמול לתובע גבוה. הגמול יעמוד על סך כולל של 25,000 ש"ח. ניתן להסדר תוקף של פס"ד.