פיצוי של 350 ש"ח עבור כל מסרון שהפר את חוק הספאם (פסק-דין, תביעות קטנות בת-ים, הרשם מיכאל שמפל):
העובדות: התובע טען כי הנתבעת שלחה לו 15 מסרונים פרסומיים, במשך כ-3.5 חודשים, בניגוד לסעיף 30א לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982.
נפסק: דין התביעה להתקבל בחלקה. בין הצדדים התקיים קשר והתובע הסכים לקבל מהנתבעת דיוור פרסומי, גם במסרונים, אלה שבשלב כלשהו ביקש להפסיק את קבלתם. ניסיונו של התובע להסיר עצמו מרשימת הדיוור לא עלה יפה. בכל מסרון שקיבל התובע צוין כי לצורך ההסרה יש להיכנס לקישור. תחילה התובע חשש לעשות כן, אך לבסוף לחץ על הקישור, פעולה שהביאה אותו לדף ריק. התובע פנה לעו"ד שהוציא בשמו מכתב התראה. רק לאחר משלוח המכתב התובע הפסיק לקבל את המסרונים. הנתבעת לא חלקה על כך ששלחה את המסרונים, אך טענה שלא היה כל קושי לבצע את ההסרה, וככל שהתובע נתקל בתקלה, הוא יכול היה לפנות אליה באמצעים אחרים. התובע הודה כי החליט להסיר את עצמו מרשימת הדיוור רק לאחר מספר מסרונים. הלכה למעשה בבסיס התביעה 11 מסרונים "אסורים", שנשלחו לתובע לאחר שהחליט להסיר עצמו מרשימת הדיוור. התובע הוכיח כי ניסה להסיר את עצמו באמצעות כניסה לקישור, אך ללא הצלחה. לא מדובר בתקלה שמקורה במכשיר הטלפון של התובע, אלא בתקלה כלשהי אצל הנתבעת. מלכתחילה לא היה מקום מצד הנתבעת להפנות את התובע לקישור כלשהו לשם ההסרה, אלא היה עליה לאפשר לתובע להיות מוסר על דרך משלוח מסרון תשובה לאותו מספר. הנתבעת תפצה את התובע ב-350 ש"ח עבור כל אחת מ-11 ההודעות (3,850 ש"ח) וכן תישא בהוצאות של 350 ש"ח.