אישור פשרה בתובענת ספאם ייצוגית (פסק-דין, שלום ת"א, השופט ליאור גלברד):
העובדות: בקשה לאישור הסדר פשרה בתביעה ייצוגית. המשיבה, מרפאת שיניים, שלחה למבקש מסרון הכולל ברכת חג שמח ופרטים נוספים. בבקשת האישור המבקש טען כי המסרון נשלח למרות שבמעמד מתן השירות לא הסכים לקבלת דברי פרסומת. המבקש טען כי מטרת הפרסומת היא להזכיר לנמנעים את שירותי המשיבה, באצטלה של ברכת חג, תוך הפניה לאתר בו מצוי מידע שיווקי על המשיבה, והכל תוך הפרת סעיף 30א לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982. המשיבה טענה, בין היתר, כי המבקש הוא לקוח פעיל שלה וכי הבקשה עוסקת בהודעה אחת שנשלחה ערב חג הפסח, שכלל אינה פרסומת. הצדדים הגיעו להסכמות בדבר פשרה.
נפסק: הסדר הפשרה ראוי, סביר והוגן ויש להורות על אישורו (למעט שינוי בעניין הגמול ושכר הטרחה). על פניו, סיכויי התובענה להתקבל טובים ובטענות ההגנה של המשיבה קשיים מהותיים. יש בהסדר הפשרה כדי לשרת את התכליות שביסוד מוסד התובענה הייצוגית. במסגרת הפשרה התחייבה המשיבה כי אם תשלח דברי פרסומת בעתיד היא תעשה כן בהתאם להוראות הדין בלבד. בנוסף, התחייבה המשיבה להעניק לחברי הקבוצה הטבה בשווי כולל של 300,000 ש"ח (צילום פנורמי בשווי 200 ש"ח לכלל לקוחות המשיבה, בשל קושי לאתר את הנמענים אליהם שוגרה ההודעה).