עסק קטן, ששלח הצעות עבודה קונקרטיות לנמען, ישלם פיצוי מופחת (פסק-דין, תביעות קטנות ת"א, השופט מנחם (מריו) קליין):
העובדות: התובע טען כי הנתבעת שלחה לו הצעות עבודה בדוא"ל, וזאת למרות שביקש כי תחדל מכך מיד לאחר קבלת ההודעה הראשונה. הנתבעת טענה כי התובע מפרסם את כישוריו וכתובת הדוא"ל שלו ב-LinkedIn וכי בשל כך יצרה איתו קשר אישי בהצעת עבודה מסויימת, המתאימה לכישוריו. הנתבעת טענה כי אין מדובר במסרים פרסומיים.
נפסק: לתובע נשלחו הודעות פרסומיות בדוא"ל. מדובר ב"דבר פרסומת" שכן ההודעות כללו מידע פרסומי על מוצרים שמשווקת הנתבעת. טענת הנתבעת שרוב המיילים עוסקים ב"טיפים" לחיים טובים יותר אינה יכולה לאיין את סיווגם כדברי פרסומת על פי החוק. התובע לא "נלכד" במסגרת מאגר נתונים והנתבעת קיבלה את כתובתו דרך מכרה משותפת. עם זאת, לא ניתן לאיין את תביעת התובע רק בגין כך. היוזמה למשלוח המיילים היתה של הנתבעת ולא של התובע. עקרון תום הלב הוא עיקרון מהחשובים שבמשפט הישראלי. יש לבחון האם התנהלות התובע תואמת את רוח החוק והאם הוא זכאי לפיצוי בהתאם לעקרונות החוק, הכפוף לעקרון תום הלב. יש לבדוק האם מבחינה עובדתית תרם התובע לכך שתצמח עילת תביעה. התשובה לכך שלילית. התובע פעל להקטנת נזקו כבר מן ההודעה הראשונה אותה קיבל, בבקשה להסירו מרשימת התפוצה. נוכח העובדה כי מדובר בעסק קטן, ששלח הודעות בדרך של הצעות עבודה קונקרטיות לנמען, יהיה נכון לפסוק במקרה זה כי הנתבעת תשלם סך של 1,800 ש"ח כפיצוי לתובע וכן תישא בהוצאות בסך 500 ש"ח.