טיקטוק תמסור פרטים בסיסיים של משתמש שפרסם תכנים פוגעניים לכאורה (פסק-דין, מחוזי ת"א, השופט אילן דפדי):
העובדות: הנתבעת היא מפעילת הרשת החברתית TikTok. התובעת עתרה למתן צו שיורה לנתבעת לחשוף פרטי משתמשים בסיסיים (BSI) של 2 חשבונות טיקטוק, שהתובעת טענה שהוצגו בהם פרסומים שסיכנו, פגעו, הכפישו והטרידו אותה. הנתבעת הותירה את ההחלטה לשיקול דעת ביהמ"ש. בעקבות הלכת רמי מור [רע"א 4447/07], הורה ביהמ"ש לפעול בדומה לעניין פלוני אלמוני [ת"א 11181-03-21] וכי הנתבעת תשלח הודעה למשתמש בה תעדכן אותו בדבר הגשת התביעה והאפשרות להתנגד לצו. ניסיונות הפנייה של הנתבעת למשתמש לא צלחו.
נפסק: במתווה שקבע ביהמ"ש ניתנה אפשרות למשתמש להגיב לבקשת התובעת כי הנתבעת תמסור לה את פרטיו. ככל שלא הייתה מוגשת תגובה במועד, ביהמ"ש היה נעתר למתן הצו כמבוקש. העובדה שניסיונות הנתבעת למשלוח מייל הניבו הודעת שגיאה, אין משמעותה כי המשתמש לא ראה את ההחלטה. אין לדעת האם ההודעה התקבלה אצל המשתמש. גם אם המשתמש לא ראה את הודעת הדוא"ל, יש לראות בהתנהלות המשתמש כמשולה לוויתור על זכות השימוע שניתנה לו. המשתמש לא דאג לשמור על תיבת דואר תקינה ופעילה לצורך יצירת קשר עמו ובכך מנע אפשרות מהנתבעת, אשר בפלטפורמה שלה הוא השתמש, ליצור עמו קשר כלשהו. היה על המשתמש לצפות, לאור פרסומיו, שעל פניהם נראים כלשון הרע, כי ייתכן ובעתיד התובעת תבקש לחשוף את פרטיו וכי ביהמ"ש יידרש לכך. בנסיבות אלה, היה עליו, לכל הפחות, לדאוג כי לנתבעת תהיה אפשרות ליצור עמו קשר גם במהלך התקופה שחלפה מאז שהפסיק להשתמש בפלטפורמה שלה. משלא פעל כך, אין לו להלין אלא על עצמו. לצורך יצירת וודאות, נכון שעניינים אלה של קביעת מותר ואסור בשימוש ברשתות החברתיות והסדרת הנושא של פרסום וגילוי זהותו של משתמש אנונימי ברשתות חברתיות - יוסדרו בחקיקה. הנתבעת תמציא לתובעת את פרטי המידע של המשתמש המצויים ברשותה.