שמירת פרטיות לקוחות חברת התעופה היא עניין בסיסי ואלמנטרי (פסק-דין, תביעות קטנות חיפה, השופטת ג'אדה בסול):
העובדות: התובע רכש דרך "גרופון" חבילת נופש להונגריה, הכוללת טיסה ומלון. התובע טען כי עם הגעתו לשדה התעופה בארץ, הוא ביצע צ'יק אין, דרך יישומון הנתבעת, ואז גילה כי פרטיו, לרבות מקום הישיבה שלו, מספר הדרכון, תוקפו, תאריך הלידה, ועוד, יחד עם פרטי נוסעים נוספים בטיסה, שאינם מוכרים לו, חשופים לעיני כול, תוך פגיעה בפרטיותו. התובע טען כי כך היה גם בטיסת החזור. הנתבעת טענה, בין היתר, כי התובע לא רכש את הכרטיסים דרכה במישרין, כי מדובר בפרטים הנמסרים לכל סוכנות נסיעות וכי לא נגרם כל נזק בשל חשיפת הפרטים.
נפסק: פרטיו האישיים של התובע היו חשופים למי שנרשם לטיסה נשוא הדיון, לא כל שכן, מי שרכשו את החבילה דרך "גרופון". הנתבעת נימקה זאת בכך שמדובר ברכישה דרך "גרופון", בו ההתייחסות לרוכשים היא של "חברי קבוצה", ומכאן חשיפת פרטי הנוסעים שרכשו בדרך זו. הנתבעת לא הסבירה מדוע פרטי הרוכשים, גם אם הם מזוהים כקבוצה אחת, אמורים להיות חשופים ליתר הרוכשים, כאשר חשיפת הפרטים אמורה להיות נכונה אך ורק בפני אנשי הנתבעת או נציגי האתר דרכו בוצעה ההזמנה. גם הטענה כי מדובר בטעות בתום-לב אינה יכולה להתקבל. הנתבעת לא הניחה כל תשתית כדי להוכיח כי היא חוסה בצילה של הגנת תום הלב בחוק הגנת הפרטיות. התובע עמד בנטל להראות כי פרטיותו נפגעה. הנתונים המגיעים לידי הנתבעת, ובכללם נתוני התובע, יכולים לענות להגדרת "מאגר מידע", והנתבעת איננה מורשית להשתמש בהם שלא למטרה שלשמה אותו מידע נמסר לה. שמירת פרטיות לקוחות הנתבעת היא עניין בסיס ואלמנטרי. גם אם אין מדובר במידע סודי, פרטיותו של אדם, לרבות מידע על מקום הימצאו, היעד אליו הוא טס, וכיו''ב נתונים שניתן לקבל מעצם חשיפת המידע, יכולים לפגוע בפרטיותו של אותו אדם. חובה זו נועדה לשמור על פרטיותו של אדם. למצער עסקינן במצב בו התרשלה הנתבעת בביצוע תפקידה, ושמירה על פרטיותו של התובע, כפי חובתה לעשות. בשל כך, נגרם לתובע נזק. הנתבעת תפצה את התובע ב-11,000 ש"ח.