תאד"מ 57938-05-22 רהב נ' אפריאט

אולי יעניין אותך גם

תביעת לשון הרע התקבלה חלקית על פרסומים בעמוד "עוצרים את הנוכלות של הפירמידות" (פסק-דין, שלום י-ם, הרשמת ריבי לב אוחיון):

העובדות: תביעת לשון הרע. התובע טען כי הוא עוסק בשיווק אינטרנטי וכי הנתבע מנהל דף פייסבוק בשם "הקבוצה של עוצרים את הנוכלות של הפירמידות", כשהוא מציג את עצמו כלוחם צדק נגד הונאות פיננסיות. התובע טען לשלושה אירועים שונים בהם הנתבע הכפיש אותו בדף הפייסבוק. הנתבע לא הכחיש את הפרסומים, אך טען כי עומדות לו הגנות חוק איסור לשון הרע וכי התובע פגע בעצמו בשמו הטוב נוכח התנהלותו וכי אין לו להלין אלא על עצמו.

נפסק: הנתבע אינו חולק על הפרסום או על תוכנם של הדברים ולכן הדיון יתמקד בטענות ההגנה של הנתבע. הפרסומים הם לשון הרע על התובע, למעט קללות הנתבע בפרסום השלישי. הבעת דעה תיחשב לגיטימית לצורך שמירה על חופש הביטוי ואי-פגיעה בשיח הדמוקרטי. האירוע הראשון מוגן מכוח הגנת תום הלב אולם בדוחק. הנתבע אכן פעל להזהיר הציבור אליו הופנה הפרסום מהתובע, כאשר הנתבע התבסס על מידע הנוגע לעברו. אשר לאירועים 2-3, אין מדובר בשמירה על הציבור. ככל שעומדת לנתבע הגנת פומביות הדיון, הרי שהיא חלקית וחלה לגבי האירוע השני בלבד. הפרסומים הראשון והשני חוסים תחת הגנת אמת דיברתי, אך לא הפרסום השלישי. טענות ההגנה של הנתבע נתקבלו ברובן ונדחו ביחס לפרסום השלישי. הנתבע לא פרסם התנצלות ולא חזר בו מהפרסום. מנגד, התובע לא הוכיח כי נגרם לו נזק בשל הפרסום, אך בשל כך שדף הפייסבוק מונה 15,000 עוקבים. הנתבע יפצה את התובע ב-12,000 ש"ח ויישא בהוצאות בסך 2,000 ש"ח.