רשת המלונות אסטרל תשלם פיצוי של 30,000 ש"ח בקירוב לאורחת אליה נשלחו הודעות ספאם (פסק-דין, שלום ת"א, הרשמת חן מאירוביץ):
העובדות: התובעת טענה כי הנתבעת שלחה לה 42 דברי פרסומת בדוא"ל, בניגוד להוראות סעיף 30א לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982. התובעת הזמינה נופש במלון של הנתבעת באמצעות האתר Booking. התובעת טענה כי החל מביקורה במלון נשלחו לתיבת הדוא"ל שלה עשרות פרסומות מהנתבעת, ללא שאישרה זאת, גם לאחר מספר בקשות כי תחדל מכך. הנתבעת טענה כי התובעת הסכימה לקבל דברי פרסומת וכי בכל שלב היתה יכולה להודיע על סירוב באמצעות "לחיצת כפתור פשוטה".
נפסק: דין התביעה להתקבל, אך אין מקום לפסוק את שיעור הפיצוי המקסימלי. אין מחלוקת כי הנתבעת שלחה לתובעת 42 הודעות שהן "דבר פרסומת" לפי החוק. למרות טענות הנתבעת, היא לא המציאה כל ראיה מפורשת ביחס להסכמה הנטענת של התובעת. חובת הראיה בהקשר זה מוטלת על המפרסם ולפיכך מדובר במשלוח דברי פרסומת ללא הסכמה. התובעת הוכיחה כי פנתה במכלול אופנים כדי לבקש מהנתבעת לחדול ממשלוח ההודעות, אך פניותיה לא זכו לכל התייחסות. אין לייחס לתובעת חוסר תום לב בעצם אי-השימוש באופציית ההסרה שבפרסומת. הנתבעת לא התמודדה עם מכלול האישורים שהגישה התובעת לתיק באשר להודעות הסירוב שנשלחו אליה. הנתבעת תפצה את התובעת ב-650 ש"ח עבור כל אחת מההודעות וסה"כ 27,300 ש"ח ושכ"ט עו"ד בסך 4,000 ש"ח.