מטרת הלינק בהודעות למשוך את הנמען לפרסומת (פסק-דין, שלום בת-ים, הרשם אדי לכנר):
העובדות: תביעה לפיצוי מכוח הוראות סעיף 30א לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982. התובעים טענו כי הנתבעות שלחו להם 14 הודעות פרסומת ללא הסכמתם (לכל תובע נשלח מספר שונה של הודעות). הנתבעת 1 טענה כי היא מפעילה מערכת חינמית לאיתור כספים עבור הציבור הרחב וכי ההודעות נשלחות רק לאחר רישום למערכת. הנתבעת 2 טענה כי היא עובדת החברה בלבד וכי אין מקום לנהל את ההליכים מולה.
נפסק: דין התביעה להתקבל בחלקה. הנתבעות מספקות שירות בתשלום דרך אתר/אפליקציה. ההודעות שנשלחו כוללות תוכן שיווקי ומטרתן לעודד הוצאות כספים. מטרת ההודעה לגרום לנמען ללחוץ על הלינק המצורף לה, שמטרתו "למשוך" את מקבל ההודעה לפרסומת, על-מנת שיוציא כסף בכדי לברר אם מגיע לו כסף ממעסיקים קודמים. מהחומר בתיק לא עולה כי מי מהתובעים נרשם או ביקש להירשם לשירות שמציעות הנתבעות. יש להעדיף את גרסת התובעים כי לא נרשמו לרשימת הדיוור של הנתבעות. חלק מהתובעים אף ביקשו את הסרתם מרשימת הדיוור, אך הדבר לא קרה. סעיף 30א לחוק התקשורת דורש הסכמה מראש של הנמען לקבלת הודעות. הנטל להוכיח הסכמה זו הוא על הנתבעות, שלא עמדו בו וישלמו סך של 750 ש"ח לכל הודעה, בהתאם למספר ההודעות שנשלחו לכל תובע. בנוסף, יישאו הנתבעות בהוצאות משפט בסכום כולל של 7,500 ש"ח.