הודעות לתשלום דמי ועד הבית שנשלחו לתובע בטעות אינן "ספאם" (פסק-דין, תביעות קטנות בת-ים, הרשם אדי לכנר):
העובדות: התובע טען כי הנתבעת שלחה לו 8 מסרונים פרסומיים, ללא הסכמתו ובניגוד להוראות סעיף 30א לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982. הנתבעת טענה כי אין מדובר בפרסומת, אלא בהודעות ללקוחות קיימים של הנתבעת. הנתבעת טענה כי ההודעות נשלחו לתובע בטעות. הנתבעת הגישה תביעה שכנגד בה טענה כי התובע פגע בשמה הטוב בכך שהגיש את תביעתו.
נפסק: דין שתי התביעות להידחות. ההודעות ששלחה הנתבעת לתובע אינן הודעות עם תוכן שיווקי ואינן מעודדות להוצאת כספים. מדובר בהודעות תזכורת לתשלום דמי ועד, שאינן ממוענות לתובע. לא לכך נועד סעיף 30א לחוק התקשורת. ההודעות מהוות מתן שירות שהנתבעת מספקת עבור בנייני דירות בהן הדיירים מעוניינים בניהול הנתבעת על מנת לגבות את דמי ועד הבית. התובע הלין על ההודעות בפני הנתבעת, הנתבעת דאגה להסיר את התובע מרשימת הדיוור שלה ועל כן אין מקום לחייב את הנתבעת גם בגין פגיעה בפרטיות התובע. אין בהגשת התביעה כדי לפגוע בשמה הטוב של הנתבעת.