תביעה קטנה לגבי ביקורת צרכנית בפייסבוק המהווה לשון הרע (פסק-דין, תביעות קטנות אשקלון, הרשמת עידית כלפה):
העובדות: תביעת לשון הרע. הרקע לפרסום (פוסט בפייסבוק) הוא עסקה לרכישת מזגן שביצע הנתבע בבית העסק בו עובדת התובעת כמוכרת, כאשר הנתבע סבר כי החנות והתובעת נהגו בו במרמה. התובעת טענה כי האמור בפוסט אינו אמת וכי הוא הכפיש אותה ופגע בשמה הטוב. הנתבע הסיר את הפוסט לאחר שעות ספורות ולאחר כשבוע פרסם הודעת התנצלות, בתפוצה רחבה יותר מהפרסום המקורי.
נפסק: אין חולק כי מדובר בפרסום העונה להגדרת פרסום לשון הרע. לנתבע לא עומדת הגנת אמת בפרסום שכן לא היה כל פגם במכירה. אף לו היה מבקש הנתבע למתוח ביקורת לגיטימית על בית העסק או מוכריו, לא ניתן לומר כי הדברים שנכתבו מהווים ביקורת לגיטימית.
עיון בפוסט מלמד עבור הקורא הסביר כי החיצים העיקריים שבו מופנים אל בית העסק, אף כי ישנה גם התייחסות לתובעת, היא המהווה את עצם פרסום הלשון הרע. טענת הנתבע כי מדובר בפוסט שעמד לפרסום למשך 7 שעות בלבד, בשעות הלילה, לא נסתרה. בכך מצטמצם החשש לתפוצה רחבה של הפרסום. מלבד הסרת הפוסט, פעל הנתבע גם לביצוע פרסום התנצלות בהיקף רחב יותר ובתוכן המניח את הדעת. הנתבע יפצה את התובעת ב-1,800 ש"ח בצירוף הוצאות משפט בסך 300 ש"ח.