מתי ייחשב פוסט שלילי בפייסבוק על נותן שירות כלשון הרע? (פסק-דין, שלום חיפה, השופט אורי גולדקורן):
העובדות: הנתבעת, בעלה וחבריהם, חגגו את יום הולדתה של הנתבעת בפאב שמפעילה התובעת. למחרת העלתה הנתבעת את רשמיה השליליים מהביקור במקום בפוסט שכתבה בעמוד הפייסבוק העסקי שלה. התובעת טענה כי הנתבעת הוציאה את דיבתה בפרסום זה.
נפסק: בחינת הפוסט של הנתבעת נעשתה תוך יישום הלכת בית המשפט העליון לגבי "שינויים מתחייבים" הנובעים מהימצאותו של הפרסום במרחב הווירטואלי, תוך אימוץ הגישה לפיה כשמדובר בפרסום ברשת חברתית, נקודת האיזון בין שני הערכים המתנגשים - חופש הביטוי והזכות לשם טוב - נעה לכיוון חופש הביטוי. בכל הנוגע לפרסומים מקבוצה ספציפית - פרסומי צרכנים בנוגע לשירותים שהם קיבלו - כדוגמת הפרסום של הנתבעת ב"פייסבוק", נבחן הפרסום על-פי חמישה פרמטרים: חומרת התוכן שפורסם, יכולת הנפגע להגיב לפרסום, יכולת צרכנים אחרים להגיב לו, מידת החשיפה של הפרסום והרושם הכללי שהפרסום והתגובות לו מותיר אצל הגולש הסביר. הממצאים לגבי כל אחד מפרמטרים אלו במקרה זה מובילים למסקנה כי אין לראות בפוסט של הנתבעת בגדר "לשון הרע". התביעה נדחתה. התובעת תשלם לנתבעת הוצאות בסך 10,000 ש"ח.