סע"ש 43630-02-17 רחמינוב נ' גבע

אולי יעניין אותך גם

הסייעת תפצה את מנהלת הגן לאחר שעלבה בה בקבוצת הוואטסאפ של ההורים (פסק-דין, אזורי לעבודה ת"א, השופטת מירב קליימן):

העובדות: התובעת שימשה כסייעת בגן שבניהול הנתבעת. היא טענה לפיטורים בניגוד לדין בזמן הריונה ועתרה לזכויות הנובעות מהעסקתה. הנתבעת הגישה תביעה שכנגד בעילת לשון הרע, בה טענה כי התובעת פרסמה תמונה שלה בקבוצת WhatsApp של הורי הגן, תוך שנתנה לתמונה פרשנות שיש בה כדי לפגוע לטענתה בשמה הטוב ובפרטיותה.

נפסק: ביה"ד קיבל בחלקה הקטן את תביעת התובעת שעניינה ביחסי העבודה בין הצדדים. באשר לתביעה שכנגד, הנתבעת טענה כי בפרסום תמונתה בקבוצת הוואטסאפ של הגן, הכפישה התובעת את שמה ופגעה בפרטיותה, כאשר הציגה מצג שווא לפיו הנתבעת אינה פועלת למען ילדי הגן. 

התובעת פרסמה את תמונת הנתבעת בקבוצה, שתחתיה כיתוב ממנו משתמע לאדם הסביר כי הנתבעת אינה עובדת כנדרש וכמצופה ממנה בגן ילדים ואינה מטפלת בילדים כיאות. יש לראות בצילום שחבר לכיתוב כפרסום שהיה בו כדי לפגוע בשמה הטוב של הנתבעת. המשמעות העולה מהתמונה, בשילוב הכיתוב, יש בה בכדי להתפרש בפני כל אדם סביר כפרסום שכוונתו לפגוע ולהרע.

עצם העובדה כי התמונה והכיתוב פורסמו בקבוצה מהווה פרסום אסור כלשון החוק, שהיה מיועד ל"אדם זולת הנפגע". מטרת הפרסום הייתה להשפיל את הנתבעת בפני הורי הגן, ולעשותה למטרה לשנאה, בוז ולעג. אף אם התמונה אותנטית, כדברי התובעת, הרי שאין היא זוכה להגנה מכוח סעיף 14 לחוק איסור לשון הרע, שכן הכיתוב שנכתב לאחר מכן כוונתו הייתה לפגוע ולהכפיש את הנתבעת ברבים. התובעת תפצה את הנתבעת ב-8,500 ש"ח.