דיני עבודה

בשל תקיפת סייבר איראנית - יועצת מס תוכר כנפגעת עבודה

יועצת מס טענה בתביעה לביטוח הלאומי כי קיבלה התקף לב לאחר שאתר רשות המיסים קרס, בשל מתקפת סייבר איראנית, ביום האחרון האפשרי לדיווח עבור לקוחותיה של יועצת מס - והביטוח הלאומי הכיר בה כנפגעת מתאונת עבודה.

יועצת המס הגיעה ב-15 במרץ 2022 לעבודה בציפייה ליום עמוס, מאחר והיה עליה להגיש דיווח ותשלום עבור עשרות לקוחות באמצעות שוברים. יועצת המס טענה כי היא התכוונה להוציא ...

דיני עבודה

מה מותר למעסיק במעקב אחר עבודה מרחוק?

דיני הגנת הפרטיות מאפשרים למעסיקים, במגבלות מסוימות, להשתמש באמצעים טכנולוגיים למעקב אחר עובדים בעת עבודה מרחוק; שימוש כזה חייב להיעשות מטעמים לגיטימיים, ובצורה סבירה ומידתית, תוך כדי יידוע העובדים וקבלת הסכמתם. כך מציעה הרשות להגנת הפרטיות לקבוע בטיוטת מסמך שפרסמה להערות הציבור בנושא היבטי פרטיות במעקב אחר עובדים בעבודה מרחוק.

הרשות להגנת הפרטיות מציינת כי בעקבות מגפת הקורונה בשנים האחרונות ...

דיני עבודה

הנחיות חדשות למעקב אחר עובדים בעבודה מרחוק

דיני הגנת הפרטיות מאפשרים למעסיקים להשתמש באמצעים טכנולוגיים למעקב אחר עובדיהם בעת שהם עובדים מרחוק, תחת מגבלות, באופן סביר, מידתי ולצורך מטרה לגיטימית. כך פרסמה הרשות להגנת הפרטיות, במסמך הסופי, שמפרט, בין היתר, את עמדת הרשות, הנחיותיה והמלצותיה למעסיקים שמעוניינים לעקוב אחר עובדים בעבודה מרחוק. law.co.il מזכיר כי טיוטת המסמך פורסמה בסוף שנה שעברה.

הרשות מציינת כי בשנים האחרונות חלה עלייה במעבר ארגונים ...

בינה מלאכותית

ניו-יורק מגבירה את הפיקוח על כלים אוטומטיים למיון מועמדים למשרות

מעסיקים בתחומי העיר ניו-יורק המשתמשים בכלים אוטומטיים לדירוג או מיון מועמדים למשרה יחויבו לבדוק באופן תקופתי ובלתי תלוי את ההטיה של הכלי, לפרסם את סיכום ממצאי הבדיקה, וכן ליידע מראש מועמדים על השימוש בכלי, על המידע שהכלי בוחן, מקורות המידע ומשך שמירת המידע. כך קובע חוק עירוני חדש בניו-יורק שייכנס לתוקף בינואר 2023.

החוק מגדיר באופן נרחב מהו "כלי אוטומטי ...

אחריות ספקים

ביהמ"ש העליון בבריטניה קבע כי אובר היא המעסיקה של נהגיה

הערכאה המשפטית העליונה בבריטניה דחתה את טענת אובר כי נהגי ההסעות שלה הם בגדר פרילנסרים עצמאיים ופסקה כי הנהגים הם עובדים מן המניין של חברת ההסעות הזכאים לכל הזכויות הסוציאליות הנלוות, לרבות שכר מינימום וחופשה שנתית. פסק הדין מגיע לאחר שאובר הפסידה בשורה של ערכאות נמוכות יותר במסגרת סכסוך משפטי שהחל לפני כחמש שנים בינה לבין מספר נהגים.

בית המשפט ...

בינה מלאכותית

ניו-יורק תחל בפיקוח על כלים אוטומטיים למיון מועמדים למשרות

מעסיקים בתחומי העיר ניו-יורק המשתמשים בכלים אוטומטיים (מונחי בינה-מלאכותית) לדירוג או מיון מועמדים למשרה נדרשים לבחון לפחות אחת לשנה ובאופן בלתי תלוי, את ההטיה של הכלי לפי פרמטרים מוגדרים, לפרסם את סיכום ממצאי הבדיקה, וכן ליידע מראש מועמדים על השימוש בכלי, על המידע שהכלי בוחן, מקורות המידע ומשך שמירת המידע. כך קובעים כללים חדשים ליישום החוק העירוני בנושא זה שאושר ...

דיני עבודה

ארה"ב מציעה לאסור על תניית אי-תחרות לעובדים

נציבות הסחר הפדרלי (Federal Trade Commission - FTC) פרסמה הצעה לתקנות חדשות שיאסרו על מעסיקים להחתים את עובדיהם על כל הוראה בהסכם העבודה שמונעת מהעובדים, ולו לזמן קצר, לעבור למשרה אצל מתחרה. לפי ממצאי בדיקה שערכה הנציבות, תניות כאלה מהוות אמצעי בלתי הוגן נגד תחרות ועל כן הן מפרות את חוק הסחר הפדרלי. הנציבות מקווה שהתקנות החדשות ירחיבו את אפשרויות התעסוקה של ...