על אורקל וגוגל להימנע מחיפוש מידע על מושבעים ברשת

אולי יעניין אותך גם

מספר שבועות לפני שההליך המשפטי בין אורקל לגוגל בעניין זכויות היוצרים ב-API של ג'אווה חוזר לערכאה הדיונית להכרעה בשאלת "השימוש ההוגן" של גוגל, בית המשפט דורש מהצדדים לחשוף כיצד הם מתכננים לחפש מידע על מושבעים פוטנציאליים ברשתות החברתיות. 

השופט שינהל את ההליך קבע כי מתעורר חשש שעורכי הדין ישתמשו במידע שימצאו ברשתות חברתיות לצורך פנייה אישית למושבעים מסוימים. לדברי השופט, מידע שניתן למצוא ברשתות החברתיות כמו סרט או ספר אהוב עשוי לשמש את עורכי הדין להצגת טיעונים שיתאימו לליבם של המושבעים. יתר על כן, הודות למנוע החיפוש שלה, לגוגל עשויה להיות גישה נרחבת להיסטוריות החיפוש של המושבעים המעידות על העדפות ותחביבים.

השופט נמנע מלצוות על הצדדים שלא לחפש מידע על המושבעים ובמקום זאת ביקש שיגבשו ביניהם הסכמות על הימנעות מאיסוף מידע אינטרנטי על המושבעים עד לתום המשפט. אם לא יצליחו להגיע להסכמות עד לסוף מרץ השופט הורה לחברות לפרט איזה מידע יחפשו ברשתות החברתיות ועל אלו מהמושבעים מתבצע המחקר. לרשות המושבעים הפוטנציאליים יעמדו כמה דקות לשנות את הגדרות הפרטיות בחשבון הרשת החברתית שלהם לפני הליך בחירת המושבעים. מקור: Courthouse News Service (מאת: ניקולאס איובינו).