גרמניה: חקירה נגד גוגל ופייסבוק על עיבוד מידע בארה"ב

אולי יעניין אותך גם

חקירה מיידית נגד גוגל ופייסבוק על הפרת דיני העברת מידע אישי מאירופה לארצות-הברית בעקבות פסילת הסדר ה-Safe Harbor על-ידי בית המשפט האירופי בתחילת החודש - כך הודיע הרגולטור להגנת הפרטיות במידע הפועל בהמבורג, גרמניה. הודעת הרגולטור עומדת בניגוד להודעת פאנל הרגולטורים לפרטיות באירופה מלפני ימים אחדים, שרמזו כי פעולות אכיפה לא יחלו לפני סוף ינואר 2016. ההודעה גם מאתגרת את מסר ההרגעה שהעביר לפני כמה ימים הממונה על הגנת פרטיות במידע באיחוד האירופי, כאשר המליץ לחברות המעבירות מידע אישי מאירופה לארצות-הברית להמתין מספר שבועות להתבהרות התמונה.

בעקבות פסילת ה-Safe Harbor, גוגל ופייסבוק כעת מבססות את העברת המידע מאירופה לארצות-הברית על הסדרים חלופיים שהוכרו על-ידי נציבות האיחוד האירופי, בהם "הוראות חוזיות אחידות" (Model Contract Clauses) וכן "כללים תאגידיים מחייבים" (Binding Corporate Rules). אולם הרגולטור הגרמני מתכוון לבחון גם את ההסדרים האלה לאור הקריטריונים המחמירים של פסיקת בית המשפט האירופי, וכבר הביע סקפטיות באשר להתאמתם של ההסדרים החלופיים לדרישות שהתווה בית המשפט.

נציב הגנת המידע בהמבורג הדגיש שהחקירה עשויה להוביל לדרישה כי החברות יחדלו מהעברת מידע אישי מגרמניה לעיבוד בארצות-הברית. הוא גם נתן עצה לחברות כשציין כי "כל מי שרוצה להיות משוחרר מההשלכות המשפטיות והמדיניות של פסק הדין צריך להבא לשקול לאחסן מידע אישי רק בשרתים הממוקמים באירופה." מקור: ArsTechnica (מאת: גלין מודי).